Plan dnia
Droga Mamo… Drogi Tato tu możesz sprawdzić co i o której robi twoje dziecko w naszym przedszkolu.
Plan dostosowaliśmy do profilu naszego przedszkola oraz Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego dla Przedszkoli. Na „Bajkowym Wzgórzu” dzieci :
1/5 czasu poświęcają na zabawę,
1/5 czasu spędzają na spacerach, wycieczkach lub placu zabaw,
1/5 czasu uczestniczą w zajęciach dydaktycznych,
2/5 czasu spędzają w zaplanowany sposób przez nauczyciela
Nasz dzień dzielimy na trzy części:
- BAJKOWY PORANEK,
- ODKRYWCZE POŁUDNIE
- BAW SIĘ I ODKRYWAJ
BAJKOWY PORANEK
6:30-8:00 W tych godzinach dzieci przychodzą do naszego przedszkola, dlatego dbamy by zaczęły dzień bajkowo i spokojnie. W naszym poranku nie zabraknie:
- zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń, dzięki czemu możemy rozbudzić energię dzieci na cały dzień.
- w tych godzinach dzieci bawią się według swoich upodobań, zabawkami na które mają ochotę przy stosunkowo niewielkim udziale nauczyciela dzięki czemu uczą się dzielenia zabawkami z innymi dziećmi i zgodnej wspólnej zabawy z kolegą i koleżanką.
- rozmów z dziećmi o tym co robiły w domu po powrocie z przedszkola oraz na tematy, które są zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8:00-8:30 Ćwiczenia poranne są zgodne z realizowaną tematyką przez nauczyciela zwykle dwu tygodniową oraz czynności organizacyjne i samoobsługowe przy przygotowaniu do śniadania, często wdrażamy dzieci do aktywnego uczestniczenia w przygotowaniu śniadania, pomagają w nakryciu stołu oraz poznają zasady zachowania się przy stole.
8:30 Śniadanie.
Odkrywcze południe
9:00-10:00 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, zajęcia dodatkowe
W tych godzinach odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz rozmaite zajęcia dodatkowe takie jak m.in. język angielski. W trakcie zajęć dydaktycznych dzieci uczą się przez zabawą rozmaitych umiejętności m.in.:
- Bawią się matematyką, liczą, przeliczają, porządkują zbiory lub tworzą wzory
- Bawią się literaturą dziecięcą, uczą się poprawnego budowania zdań i krótkich wypowiedzi, uczą się wierszy
- Bawią się z muzyką, poznają utwory dziecięce, uczą się śpiewać oraz tańczyć krótkie układy taneczne lub po prostu wesoło pląsają w rytm muzyki.
- Bawią się plastyką i techniką wykorzystując rozmaite techniki plastyczne i techniczne na określony przez nauczyciela lub wybrany przez dzieci temat
- Bawią się z przyrodą tzn. poznają zjawiska atmosferyczne, podejmują zabawy badawcze, uczą się w jaki sposób można dbać o przyrodę
- Bawią się w ruchu poprzez branie udziału w spacerach, wycieczkach oraz rozmaitych zabawach sportowych
- Bawią się podczas zajęć dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika.
12:00-12:45 Obiad. Staramy się dbać by każde dziecko spróbowało nowych potraw, w miarę możliwości zjadło dwa dania. Karmimy dzieci jeśli nie są one jeszcze gotowe do spożywania samodzielnie posiłku, stopniowo przygotowując je do samodzielności.
12:45-14:00 Relaksacja dzięki której dzieci mają czas na wyciszenie i regenerują siły na zabawę popołudniową. Starsze dzieci pracują wykorzystując karty pracy, nadrabiają zaległości lub grają w gry stolikowe.
W tych godzinach dzieci młodsze:
- leżakują (w zależności od potrzeb)
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych z płyt audio oraz w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk w tym również muzyki relaksacyjnej dzięki czemu mogą się wyciszyć
Natomiast dzieci starsze:
- pracują w kartach pracy
- podejmują gry i zabawy stolikowe
- nauczyciel poświęca czas dla dzieci w pracy indywidualnej oraz wyrównawczej
BAW SIĘ I ODKRYWAJ
14:00-15:00 W tych godzinach dbamy o to by dzieci cieszyły się wspólną zabawą przy niewielkiej ingerencji nauczyciela, jest to również czas rozwijanie sprawności manualnych, grafomotorycznych.
Popołudniu nie zabraknie czasu na:
- zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić
- nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
- Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
- Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań
15:00-15:15 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. To ostatni posiłek w naszym przedszkolu, który pozwoli dzieciom radośnie spędzić dalszą część popołudnia.
15:30-17:00 W tych godzinach dzieci podejmują zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela w sali lub na powietrzu, pracują indywidualnie, nadrabiają zaległości oraz rozchodzą się do domu pełne wrażeń oraz pomysłów na zabawę w domu.
To ciąg dalszy naszego popołudnia BAW SIĘ I UCZ, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych i tak jak powyżej mają czas na:
- zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić,
- zabawy podczas zajać dodatkowych,
- nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
- Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
- Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań
Plan dnia
Droga Mamo… Drogi Tato tu możesz sprawdzić co i o której robi twoje dziecko w naszym przedszkolu.
Plan dostosowaliśmy do profilu naszego przedszkola oraz Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego dla Przedszkoli. Na „Bajkowym Wzgórzu” dzieci :
- 1/5 czasu poświęcają na zabawę,
- 1/5 czasu spędzają na spacerach, wycieczkach lub placu zabaw,
- 1/5 czasu uczestniczą w zajęciach dydaktycznych,
- 2/5 czasu spędzają w zaplanowany sposób przez nauczyciela
Nasz dzień dzielimy na trzy części:
- BAJKOWY PORANEK
- ODKRYWCZE POŁUDNIE
- BAW SIĘ I ODKRYWAJ
BAJKOWY PORANEK
6:30-8:00
W tych godzinach dzieci przychodzą do naszego przedszkola, dlatego dbamy by zaczęły dzień bajkowo i spokojnie. W naszym poranku nie zabraknie:
- zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń, dzięki czemu możemy rozbudzić energię dzieci na cały dzień.
- w tych godzinach dzieci bawią się według swoich upodobań, zabawkami na które mają ochotę przy stosunkowo niewielkim udziale nauczyciela dzięki czemu uczą się dzielenia zabawkami z innymi dziećmi i zgodnej wspólnej zabawy z kolegą i koleżanką,
- rozmów z dziećmi o tym co robiły w domu po powrocie z przedszkola oraz na tematy, które są zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8:00-8:30
Ćwiczenia poranne są zgodne z realizowaną tematyką przez nauczyciela zwykle dwu tygodniową oraz czynności organizacyjne i samoobsługowe przy przygotowaniu do śniadania, często wdrażamy dzieci do aktywnego uczestniczenia w przygotowaniu śniadania, pomagają w nakryciu stołu oraz poznają zasady zachowania się przy stole.
8:30
Śniadanie
Odkrywcze południe
9:00-10:00
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, zajęcia dodatkowe
W tych godzinach odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz rozmaite zajęcia dodatkowe takie jak m.in. język angielski. W trakcie zajęć dydaktycznych dzieci uczą się przez zabawą rozmaitych umiejętności m.in.:
- Bawią się matematyką, liczą, przeliczają, porządkują zbiory lub tworzą wzory
- Bawią się literaturą dziecięcą, uczą się poprawnego budowania zdań i krótkich wypowiedzi, uczą się wierszy
- Bawią się z muzyką, poznają utwory dziecięce, uczą się śpiewać oraz tańczyć krótkie układy taneczne lub po prostu wesoło pląsają w rytm muzyki.
- Bawią się plastyką i techniką wykorzystując rozmaite techniki plastyczne i techniczne na określony przez nauczyciela lub wybrany przez dzieci temat
- Bawią się z przyrodą tzn. poznają zjawiska atmosferyczne, podejmują zabawy badawcze, uczą się w jaki sposób można dbać o przyrodę
- Bawią się w ruchu poprzez branie udziału w spacerach, wycieczkach oraz rozmaitych zabawach sportowych
- Bawią się podczas zajęć dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika.
12:00-12:45
Obiad. Staramy się dbać by każde dziecko spróbowało nowych potraw, w miarę możliwości zjadło dwa dania. Karmimy dzieci jeśli nie są one jeszcze gotowe do spożywania samodzielnie posiłku, stopniowo przygotowując je do samodzielności.
12:45-14:00
Relaksacja dzięki której dzieci mają czas na wyciszenie i regenerują siły na zabawę popołudniową. Starsze dzieci pracują wykorzystując karty pracy, nadrabiają zaległości lub grają w gry stolikowe.
W tych godzinach dzieci młodsze:
- leżakują (w zależności od potrzeb)
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych z płyt audio oraz w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk w tym również muzyki relaksacyjnej dzięki czemu mogą się wyciszyć
Natomiast dzieci starsze:
- pracują w kartach pracy
- podejmują gry i zabawy stolikowe
- nauczyciel poświęca czas dla dzieci w pracy indywidualnej oraz wyrównawczej
BAW SIĘ I ODKRYWAJ
14:00-15:00
W tych godzinach dbamy o to by dzieci cieszyły się wspólną zabawą przy niewielkiej ingerencji nauczyciela, jest to również czas rozwijanie sprawności manualnych, grafomotorycznych.
Popołudniu nie zabraknie czasu na:
- zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić
- nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
- Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
- Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań
15:00-15:15
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. To ostatni posiłek w naszym przedszkolu, który pozwoli dzieciom radośnie spędzić dalszą część popołudnia.
15:30-17:00
W tych godzinach dzieci podejmują zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela w sali lub na powietrzu, pracują indywidualnie, nadrabiają zaległości oraz rozchodzą się do domu pełne wrażeń oraz pomysłów na zabawę w domu.
To ciąg dalszy naszego popołudnia BAW SIĘ I UCZ, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych i tak jak powyżej mają czas na:
- zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić,
- zabawy podczas zajać dodatkowych,
- nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
- Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
- Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań